Notícies


Versió laurediana del musical, “Jesucrist Superstar”

El proper 14 de gener es donarà el tret de sortida al taller de teatre musical, “Jesucrist Superstar”, emmarcat en el Laboratori de les Arts de Sant Julià de Lòria. Es tracta d’una iniciativa conjunta de la conselleria de Cultura juntament amb l’Escola Líquid Dansa, l’Espai de música moderna i L’Animal Escola de Teatre. Per això, la presentació del taller l’han fet el conseller de Cultura, Josep Roig, i Irina Robles i Oriol Vilella en representació de dues de les escoles.

El curs implica tres disciplines: el cant modern, la dansa Jazz i la interpretació. Després de l’èxit dels intensius d’estiu, s’ha volgut fer un pas endavant i oferir una proposta atractiva per als alumnes i alhora única al país.

Tal com ha subratllat el conseller de Cultura, “pedagògicament és molt interessant, és una molt bona excusa per atreure alumnes per formar-se en l’àmbit de les arts escèniques en general”.

El taller, que va adreçat a joves a partir de 14 anys i adults, es planteja amb l’objectiu de presentar un espectacle musical final, “Jesucrist Superstar”. Segons ha explicat Oriol Vilella, director de l’Espai de música moderna, s’ha escollit aquest musical perquè és una òpera rock. Una obra molt roquera i simfònica que té un punt de rock progressiu i molt interessant perquè els alumnes la puguin interpretar”.

“Jesucrist Superstar “ és una obra composada el 1969 i el 1970 es va començar a representar a Broadway i a Londres. Segons ha explicat Irina Robles, directora de L’Animal Escola de Teatre, durant el taller es treballaran quatre escenes de l’obra, “quatre escenes crucials de la Passió”.

El musical, adaptat al català, es representarà el 2 d’abril a l’Auditori Claror i comptarà amb banda sonora en directe. Tot i que la xifra òptima d’alumnes dalt de l’escenari seria de 20 alumnes, el mínim d’inscrits perquè pugui ser una realitat és de 8.

Constarà de 30 hores de classe distribuïdes en 10 dies, dissabtes al matí de les 10h a les 13.30h, i es farà a la Trapa, Taller de cultura. Costa 150€ i les inscripcions estaran obertes fins el 9 de gener.

Més informació i inscripcions al Centre cultura i de congressos lauredià a inscripcions.cccl@comusantjulia.ad