Notícies


Uns 250 padrins s’apleguen a Naturlandia per celebrar la VIII Diada Esportiva de la Gent Gran

Uns 250 padrins i padrines de tot Andorra i de La Seu d’Urgell s’han aplegat aquest dimecres a la cota 1.600 de Naturlandia per celebrar la vuitena edició de la Diada Esportiva de la Gent Gran que s’ha desenvolupat sota un dia esplèndid. L’acte ha començat amb el parlament de les autoritats amb la cònsol major de Sant Julià de Lòria, Montserrat Gil com a amfitriona de la jornada, la secretària d’Estat d’Afers Socials, Ester Fenoll i la regidora de gent gran de l'Ajuntament de La Seu d'Urgell, Montserrat Bonet.

La cònsol major ha destacat que “pel Comú és molt important que estigueu aquí i coneixeu totes les activitats que fem”. De la seva banda, la regidora alturgellenca –metge de professió- ha remarcat la importància de la pràctica d’exercici per mantenir una bona salut. “Si tots fem una mica d’exercici de forma regular està demostrat que prevenim tota una sèrie de malalties i vosaltres sou un exemple de constància”, ha assenyalat Bonet.

De la seva banda, Ester Fenoll ha estat la darrera en parlar per recordar la novetat que suposa el fet que la present edició s’emmarqui dins del Projecte de Gent Gran Activa impulsat pel Govern i del qual el Comitè Olímpic Andorrà (COA), els set comuns d‘Andorra i la Federació de Gent Gran en són col·laboradors. “La nostra intenció és promoure l’activitat física, l’esperit esportiu i la convivència per aconseguir que l’envelliment sigui una etapa de descobriment i de noves oportunitats de participació”, ha afirmat Fenoll.

Un cop fets els parlaments, la jornada ha començat amb una exhibició de gimnàstica de manteniment i una màster class en què diferents grups han seguit les coreografies sota les indicacions dels tècnics. Posteriorment, ha arribat el moment de reposar forces amb un tall de coca i un suc i després han començat les proves esportives amb els padrins dividits en tres grups: un per fer caminada pel bosc, un altre per practicar tir a l’arc i mini-gol i el tercer per fer ioga i tai-txi.

Com cada any, també s’ha organitzat un dinar de germanor, a les dues del migdia a les mateixes instal·lacions de Naturlandia. Aquestes diades de la gent gran van néixer el 2007 inspirades en els Jocs Esportius i Socio Culturals de la Mediterrània.