Notícies


Un dia força assolellat acompanya l’escudella de Sant Sebastià a la plaça de la Germandat

 L’escudella de Sant Sebastià, que la germandat del mateix nom ha repartit aquest dimecres, ha transcorregut en un ambient força assolellat, tot i que el fred s’ha deixat notar en alguns moments del matí. A les sis, les set fogaines ja desprenien fum mentre els escudellaires vetllaven en tot moment perquè no faltés cap ingredient a les olles.

La tradicional benedicció per part de mossèn Pepe ha vingut precedida de dos parlaments, un del president de la Germandat de Sant Sebastià, Enric Naudi i un altre a càrrec del cònsol major de Sant Julià de Lòria, Josep Miquel Vila. Aquest darrer ha aprofitat la presència de l’ambaixador espanyol Manuel Montobbio, entre d’altres autoritats parroquials i nacionals, per explicar-li –així com a tots als assistents- el caràcter solidari i social de la Germandat, que “va néixer en una època en què no hi havia seguretat social”.

En aquest sentit, Vila ha volgut dedicar la jornada a l’esperit de protecció envers els més desafavorits que va originar la posada en marxa del col·lectiu. Per la resta, com sempre: llargues cues a banda i banda de la plaça de la Germandat per tastar l’escudella. Alguns a sota de l’envelat, però la majoria amb recipients propis per emportar-se-la a casa i menjar-la més còmodament.

Segons les previsions, es repartiran entre 2.700 i 2.800 racions previstes, però fins i tot un dels membres de la Germandat, Néstor Santañes, apuntava a la possibilitat d’arribar a les 3.000. Tant Naudi com Vila han felicitat als escudellaires per la bona feina feta i han desitjat un bon any 2016 a tots els presents.