El Comú de Sant Julià de Lòria i el prestigiós Centro Superior de Hostelería Mediterráneo han signat un conveni que permetrà a aquesta escola fer ús de les instal·lacions del Centre cultural mentre duren les obres del nou espai que tenen previst obrir a la parròquia al setembre del 2016.
En un principi, la inversió serà d’un milió d’euros per adequar les instal·lacions de la nova escola i s’espera que en els propers anys s’arribi fins als 6 milions perquè l’objectiu final és muntar un centre universitari adreçat als sectors de l’hostaleria i el turisme. Durant el temps que durin les obres, la previsió dels responsables del centre és fer cursos de formació i reciclatge per a personal d’hostaleria d’establiments del país i és principalment amb aquesta finalitat que s’ha signat el conveni amb el Comú, tot i que també es faran d’altres activitats com ara conferències, presentacions i fins i tot alguna masterclass.
En l’acte de signatura, la cònsol major de Sant Julià de Lòria, Montserrat Gil ha explicat que aquesta operació és una gran notícia per a la parròquia i ha remarcat que “Sant Julià de Lòria és un referent pel que fa a l’educació i l’esport”. De la seva banda, el director general del Centro Superior de Hostelería Mediterráneo, José Wieden s’ha mostrat molt agraït pel suport i les facilitats rebudes per part del Comú i de les autoritats andorranes en general, i ha avançat que en uns anys el centre pot arribar a tenir fins a 4.000 alumnes. Tot i això, ha puntualitzat que tots no estaran de cop i de forma presencial, sinó que faran estades de tres o sis mesos.
També ha comentat que “comencem pas a pas, primer amb un centre formació contínua i ocupacional, millorant la qualitat del sector hoteler, i sobretot treballarem per cuidar la imatge dels professionals, ja que ens preocupa molt”. En aquest context, el director d’expansió comercial, Javier Noguera, ha apuntat que “aquests cursos rebran estudiants estrangers, fet que suposarà que puguin fer pràctiques a hotels del país i d’aquesta manera enfortir aquest sector”.
Des de la Unió Hotelera, el director gerent, Òscar Julián s’ha mostrat satisfet pel pas donat per aquest centre amb seus a València i Madrid, i amb expansió a diversos països de latinoamèrica. Andorra compta amb més de 4.000 professionals del sector de l’hosteleria i la restauració, i per això Julián ha anunciat que a l’inici de les negociacions amb l’escola superior “vam veure que era un projecte molt enriquidor per al futur del nostre país, ja que gràcies a aquesta formació els professionals podrien ampliar els seus estudis i així oferir als turistes un millor servei”.




